Lokasi baru Bengkel




LOKASI BARU BENGKEL = Berhampiran Wetland Dengkil dan Taman Topaz Dengkil





Untuk membuat sebarang perjumpaan, sila membuat 'appointment' terlebih dahulu untuk memudahkan pihak kami dan anda untuk berurusan. Sila hubungi no tertera untuk membuat 'appointment' atau perjumpaan.

Hj Isa : +60127986909 whatsapp / viber / call / sms
Hajjah : +60126588744 whatsapp / call /sms


Email : hjisabnu29@gmail.com

Monday 24 June 2013

Cara membuat biji tasbih / gelang kayu gemunggal

Stok kayu yg ada di bengkel kami.

1. Kayu Gemunggal / Galih Kelor
2. Kayu Penawar Hitam
3. Kayu Kemuning Hitam
4. Kayu Kerantai / Kedondong banir
5. Kayu Cendana
6. Raja Kayu Merah
7. Raja Kayu Putih
8. Kayu Serian Batu
9. Kemuning Emas
10. Kayu Ketengge
11. Kayu Perah


 
Bengkel kecil ini lah yg digunakan oleh saya dalam menghasilkan seni kayu / tongkat kayu dan segala bentuk kerja kayu dan biji tasbih.
 
 
 
 
Biji2 gelang yg berukuran 10 mm dan 12mm yg kami hasilkan dari kayu yg terpilih iaitu kayu gemunggal / kayu teras kelor , kayu cendana wangi dan sebagainya mengikut tempahan pelanggan.
 
 
 
Sesiapa yg memerlukan bekalan kayu2 eksotik sila hubungi Hj Isa 0127986909
 
 
Ujian asid keatas tangan dengan memegang kayu gemunggal atau teras kelor
 
 
 
 
Mesin membuat biji tasbih yg pengasas gunakan untuk membuat biji gelang
 
 
Gelang Raja Kayu
 
Ini adalah mesin membuat tasbih / biji gelang yg digunakan oleh pengasas untuk menyiapkan tempahan biji2 mengikut kayu yg diperlukan oleh pelanggan.
 
Wakil jualan atau agen jualan adalah diperlukan untuk memasarkan produk aurakelor gelang kayu gemunggal atau gelang kayu teras kelor dgn mendapatkan harga yg murah dgn harga borong dengan membeli 10 set gelang 18 biji kayu kelor anda.
Mulakan perniagaan anda
Hubungi Hj Isa 012-7986909 atau boleh sms atau whatsapp beliau utk keterangan lanjut.
 
 
 

34 comments:

  1. Hahaha prof ni kita baru merangkok ni hehe ore tuo ni

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt. Saya nak borong tasbih tuan hj. Brp harga yg paling baik quality satu dan yg paling murah ... Email saya shamab01@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. Assalam hj. Blh saya tahu harga tiap jenis tasbih. Minat sgt dgn jenis kayu. T.kasih.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum. Salam sejahtera Tuan Hj Isa. Sya Roslan dari Selayang Baru Selangor. Sya nk tnya pda Tuan Hj. Jika sya nk tmpah utk buat biji2 kayu utk di buat gelang boleh ke? Sya nk tmpah tpi sya guna kayu sya sndiri. Kayu yg sya nk gunakn ialah Raja Kayu. Mnta tlong reply balik message sya ni k. WhatsApp sya 016 3784825. Terimakasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh tuan sila datng ke bengkel utk menghantar kayu. atau hubungi saya terus 0127986909

      Delete
  5. makasih banget untuk informasinya Gan. Saya merasa sangat terbantu ... :)

    Tasbih Stigi Asli dan Bertuah - Kunjungi www.tasbihstigi.com / www.tasbihkayu.com

    ReplyDelete
  6. Salam Tuan...seronok pergi rumah tuan..rasa aura kayu kayan ni.Alhamdulillah teruskan memartabatkan dan menjaga khazanah dari Allah.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Tuan Haji, minta pandangan tuan tentang pembuatan tasbih kayu. Saya baru beli mesin larik Jet 1401I dan dah cuba larik kayu untuk dibuat tasbih.Dengan peralatan asas mesin tu saya dapat larik secara panjang dan baru potong satu satu.Peralatan yang macamana yg sesuai untuk mesin tersebut jika kita nak larik sebiji sebiji, ini disebabkan kayu yg digunakan terhad dan kecil tetapi terpaksa dibuat satu satu.Mohon nasihat dari tuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap dapat tuan dating ke bengkel dan insyaallah boleh berkongsi ilmu nanti atau boleh call saya atau whatsapp 0127986909

      Delete
  8. Mantaap... Terima kasih info tentang Gelang Tasbih Kayu nya. Kami dari Kayu Kokka

    ReplyDelete
  9. Tuan bengkel tuan dimane ye?

    ReplyDelete
  10. salam tuan nak jadi agen apa syaratnya?....

    ReplyDelete
  11. salam tuan nak jadi agen apa syaratnya?....

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum, tn hj, saya bercadang nak buat tasbih dan jual dari rumah..boleh ke saya nak borong biji2 kayu tu?brp byk kuantiti yg patut saya amik utk dapat harga borong?

    ReplyDelete
  13. Nak tanya untuk tasbih kayu kokka ade x?

    ReplyDelete
  14. Nak tanya untuk tasbih kayu kokka ade x?

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikom tuan Haji klu saya nk Tanya mesin buat tasbih manual Ada tk?DN nk beli kt mana ??bole tk tuan Haji Bantu saya do mana saya nk beli mesin.

    ReplyDelete
  16. Salam tuan tempe buat mata cincin buleh. Bahan nya sendiri.

    ReplyDelete
  17. Boleh buat tempahan tasbih ka, Viji tasbih campur 11 Jenis Kayu Serta kepala imam tasbih Kayu kemuning Hiram.

    ReplyDelete
  18. assalammualaikum saya ingin buat pesanan,tasbih 1000 biji size 12mm berserta penanda jumlah berape kali bacaan,berserta 3 unit rehal dari kayu biasa,mohon mendapat petunjuk contuh2 yg ada dan harga kesemua pesanan tersebut...t.kasih assalammualaikum..

    ReplyDelete