Lokasi baru Bengkel




LOKASI BARU BENGKEL = Berhampiran Wetland Dengkil dan Taman Topaz Dengkil





Untuk membuat sebarang perjumpaan, sila membuat 'appointment' terlebih dahulu untuk memudahkan pihak kami dan anda untuk berurusan. Sila hubungi no tertera untuk membuat 'appointment' atau perjumpaan.

Hj Isa : +60127986909 whatsapp / viber / call / sms
Hajjah : +60126588744 whatsapp / call /sms


Email : hjisabnu29@gmail.com

Tuesday 19 July 2016

Kayu Cengal Pasir: Makin Tua, Makin Buruk, Makin Istimewa!

Assalamualaikum. 

Helo-helo! Sudah lama kami tak bersiaran di sini, Kali ni first time raya sakan. Nak dekat dua minggu bak hang.... Maklumlah cuti kali ni panjang, senang dirancang, lepas tu tambah lagi seminggu, busy menguruskan segala urusan yang pending.

Anyway,

Kali ni kami nak update mengenai stok Kayu Cengal Pasir yang terdapat di kilang kami. Jom cekidout!

Ha...kepada sesiapa yang tak tahu dan yang nak tahu, yang inilah kayu cengal pasir dalam bentuk yang masih original.  Mesti korang ingat yang ini adalah kayu buruk kan? No no no! Nampak je buruk, tapi permintaan tinggi tau!


Ni, nak cerita....Biarpun kayu cengal kami telahpun berusia lebih dari 30 tahun, apabila dipotong, ira kayunya masih cantik dan masih umph! Kayu cengal pasir ini memang terkenal dengan ketahan dari hujan dan panas. Jangan sangka kayu buruk tu tak boleh guna, malah makin buruk makin bernilai! Bak kata omputih, don't judge the book by its cover, okay? Tua-tua kayu cengal, makin tua makin gah. tak gitu?

Sebenarnya, kayu yang masih dalam bentuk yang original dapat menarik perhatian jika dijadikan perhiasan; seperti contoh membina gazebo dari kayu-kayu buruk di restoran dapat menarik perhatian pengunjung untuk mengunjungi restoran tersebut. Not just that, ada juga yang menggunakan kayu untuk membuat landskap dirumah, mahupun perhiasan dalam akuarium. Menarik kan? So far, ramai customer kami prefer untuk membeli kayu ini dalam bentuk yang masih raw untuk mengekalkan nilai estetika kayu tersebut.

Tak juga ada customer kami yang minta kami ketamkan kayu tersebut untuk kegunaan lain, seperti gambar dibawah ini.

 
Long story short, kami nak habiskan stok kayu cengal pasir di kilang kami. Kalau ada sesiapa yang berminat, bolehlah hubungi kami. Kami sudi membantu anda. :)


Representative KWM Craft:

Haji: 012.798.6909
Hajjah: 012.658.8744
Firdaus: 013.202.3420
Sara: 011.1195.7717

No comments:

Post a Comment