Lokasi baru Bengkel




LOKASI BARU BENGKEL = Berhampiran Wetland Dengkil dan Taman Topaz Dengkil





Untuk membuat sebarang perjumpaan, sila membuat 'appointment' terlebih dahulu untuk memudahkan pihak kami dan anda untuk berurusan. Sila hubungi no tertera untuk membuat 'appointment' atau perjumpaan.

Hj Isa : +60127986909 whatsapp / viber / call / sms
Hajjah : +60126588744 whatsapp / call /sms


Email : hjisabnu29@gmail.com

Friday 15 November 2013

Kayu kemuning hitam

 
Kayu kemuning hitam yg begitu dicari2 oleh masyarakat kita yg katanya begitu baik untuk perubatan dan banyak khasiatnya. Saya memperolehi bekalan kayu kemuning hitam ini dari sahabat dan Alhamdulillah semua kayu adalah yg asli.
Kayu kemuning hitam hanya akan terjadi hasil dari pokok kayu kemuning yg telah mati lama dan terbiar puluhan tahun maka terhasillah teras kayu sahaja dan berwarna hitam kehijauan dan apabila direndam air akan kekuningan seperti air the. Amalkan untuk meminum air rendaman ini setiap hari insyaalah turus bacaan kencing manis saya . Kalau sebelum ini bacaan kencing manis saya dalam sekitar 7.8 ke 8.5 sebelum sarapan pagi sekarang telah jadi sekitar 6.2 ke 6.7 setiap pagi sebelum sarapan.
 
 
Ini adalah rupa hasil rendaman kayu kemuning hitam dan sekiranya setelah direndam beberapa kali air telah tidak sekuning ini maka hendaklah kayu itu dikikis atau digosok semula dan boleh direndam semula.
 
 
Kayu kemuning hitam yg telah saya jadikan biji tasbih begitu berkilat dan menawan sambil berkhasiat.
 
Ketulan kayu kemuning hitam yg telah digosok
 
 
 
Saya berpandangan bahawa kayu kemuning hitam ini lebih berharga dari kayu gaharu dari segi khasiat.........
 
Sesiapa yg berkehendakkan bekalan kayu kemuning hitam ini secara runcit atau borong sila hubungi Hj 0127986909 atau whatsapp beliau.

 
Ni ketulan kayu akar teras kemuning hitam
 
 
Ketulan kecil2 ni anak2 saya la yg buatnya masa cuti2 sekolah ni Era dan Dr Syafiq yg tengah tunggu pangilan kerja gomen... disamping hasil kerja mama Ani dan anakda Iwan yg tak jemu2 utk menggosok kayu hehehe
 
 
Ni adalah hasil pertama membuat minyak urut kayu kemuning hitam....yg katanya begitu ampuh utk sakit2 sendi dan ganguan jin waulahualam
 
 
Tasbih super big kemuning hitam
 
 
 
 
Kayu kemuning hitam yg telah siap dijadikan gelang tangan dan sangat sesuai utk pemakaian wanita
 
 
 
Kemuning hitam yg telah saya jadikan pen yg tersangat indah
 
 
 
 
 


23 comments:

  1. Dalam semua kayu2 tu yg mana paling best dan ok ya tuan?

    ReplyDelete
  2. saya minat untuk membeli bahan baku kayu kemuning hitamnya, tolong hubungi hp 08123489038, kami dari indonesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak Imron boleh whatsapp saya di +6012 7986909 atau sms atau call saya

      Delete
    2. Sy berhajat kan tasbih Dan kalau tuan mempunyai kayu kemuning hitam yg telah di ubah menjadi loket baik utk mamak atau pun orang harap maklum kan..bagaimana nak laku urusan mendapat nya Dari than. HP +65 86864495..SDR yunos

      Delete
  3. Bleh tawu harga x.. Yg pling murah brapa?

    ReplyDelete
  4. Bleh tawu harga x.. Yg pling murah brapa?

    ReplyDelete
  5. Bleh tawu harga x.. Yg pling murah brapa?

    ReplyDelete
  6. Berapa harga kemuning hitam dalam bentuk bahan..

    ReplyDelete
  7. Berapa harga kemuning hitam dalam bentuk bahan..

    ReplyDelete
  8. Berapa harga kemuning hitam dalam bentuk bahan..

    ReplyDelete
  9. Sy minat untuk beli bahan kemuning hitam dy dr indonesia..WA 081318558989

    ReplyDelete
  10. Sy minat untuk beli bahan kemuning hitam dy dr indonesia..WA 081318558989

    ReplyDelete
  11. Salam, Do you have an English translation for it? Thanks . Jack Goh

    ReplyDelete
  12. blh BT untk sya perhiasan.. Cincinn.. pm hrga tuan.

    ReplyDelete
  13. blh BT untk sya perhiasan.. Cincinn.. pm hrga tuan.

    ReplyDelete
  14. Salam tn haji..maaf jika menggangu..saya ada stok kayu dan teras kemuning hitam..klu tn berminat whatapp saya 0125747201

    ReplyDelete
  15. Salam tn haji..maaf jika menggangu..saya ada stok kayu dan teras kemuning hitam..klu tn berminat whatapp saya 0125747201

    ReplyDelete
  16. salam Tuan..tuan ada buat cincin tak? kalau ada sy berkenan utk tahu berapa harga. sy ada juga tp kecil saja, nk diasah buat cincin pun x dapat

    ReplyDelete
  17. Salam haji, bagaimana kita boleh tahu keaslian kayu kemuning hitam

    ReplyDelete
  18. Radang Paru-paru Copd.

    Saya Abd Kadir bin Sumardi, 42 tahun. Saya disahkan mengidap radang paru-paru pada akhir tahun 2020. Petanda awal sakit saya ialah batuk tak berhenti selama 3 bulan. Batuk yang berkahak dan adakala nya berdarah. Setelah mendapatkn rawatan di pelbagai klinik kerajaan dan swasta , batuk tetap tak baik, sukar bernafas dan dada terasa sakit sangat.
    Banyak rawatan alternatif dari produk luar saya ambil tapi tak berkesan. Kemudian saya buat x-ray dan mendapatkan rawatan hospital. Doktor pun mengesahkan saya mengidap radang paru-paru akibat dari pencemaran alam sekitar yang mengandungi bahan kimia. Untuk makluman, saya bekerja dalam persekitaran yang mengandungi pencemaran bahan kimia. Setelah itu sahabat saya telah terlihat di facebook berserta testimonial pesakit. Lalu dia pun memperkenalkan kepada saya untuk mencuba produk tersebut. Saya pun menghubungi pengasas produk tersebut En. Zuhairi dan mendapatkan nasihat daripada beliau. Beliau mengesyorkn saya untuk mencuba. Alhamdulillah dalam 2 minggu dah terasa perubahan .Batuk samakin berkurang. Saya terus mengamalkan 2 jenis jus itu selama beberapa bulan sampai masalah pernafasan dan batuk terus semakin baik. Menurut En. Zuhairi, masalah saya ini ialah paru-paru copd iaitu sakit yang tiada ubatnya dan pesakit perlu menggunakan oksigen sekiranya semakin teruk. Tapi Alhamdulillah sehingga kini saya terus mengamalkan. Syukur pada Allah mengenalkan saya dengan En. Zuhairi
    Semoga beliau berjaya membantu pesakit lain juga di luar sana untuk sembuh dengan produk ini.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser gout kronik dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..😉

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum tuan, boleh saye tahu nama kamu kemuning hitam dalam bahasa inggeris dan bahasa saintifik lain, sbb saya cari google dan di youtube tidak ada

    ReplyDelete